„Future City. Zarabiaj w zawodach przyszłości” – relacja z konferencji

W dniu 5 lutego 2018 r. odbyła się uroczysta inauguracja projektu pt. „Future City. Zarabiaj w zawodach przyszłości” w Zespole szkół Administracyjno-Ekonomicznych. Celem konferencji zorganizowanej przez Mateusza Jarosiewicza oraz Anitę Siemińską reprezentujących „Doradców Przyszłości oraz  Kapitał Kariery było przedstawienie wstępnych założeń projektu ukierunkowanego na zapoznanie uczniów wrocławskich szkół z perspektywami pracy w przemysłach kreatywnych. Projekt skierowany jest do młodzieży liceów i techników i realizowany w formie fabularnej gry miejskiej na terenie Wrocławia. Można się jeszcze do niego zgłosić do 15 lutego 2018 r.

5

Nazwa „Future City” nawiązuje do koncepcji miasta tworzonego w przyszłości oddolnie przez młodych ludzi dzięki nowym technologiom i kreatywności. Z kolei fabuła gry, chodź inspirowana “Rokiem 1984” Orwella, to osadzona jest w nieokreślonej przyszłości, w której wszelkie przejawy kreatywności w społeczeństwie są zakazane, a ludzkość oddała się biernej konsumpcji. Istnieje jednak tajna organizacja, „Kreatywna Konspiracja” (KK), która werbuje młodzież z naszych czasów, by uchronić świat przed „Dniem Pogrzebu Myśli”. Jak głosi Manifest KK – list mający oddziaływać na wyobraźnię młodzieży – “aby żyć w świetlanej przyszłości, w pełni wolnymi, musicie zacząć kształtować przyszłość już teraz i wziąć sprawy w swoje ręce”.

Omawiając założenia projektu, organizatorzy odnieśli się do powszechnie już przyjętego poglądu, że przemysły kreatywne, to „paliwo rakietowe” ekonomii, napędzające także rozwój społeczno-gospodarczy we Wrocławiu, który do 2030 r. ma ambicję inwestować w przemysły kreatywne.

Autor projektu, Mateusz Jarosiewicz podkreślił, że zajmując się wyłącznie teorią i jej aplikacją w warunkach szkolnych młodzi ludzie tracą coś bardzo cennego – możliwość doświadczania, czym w rzeczywistości są zawody, do których zdobędą kwalifikacje w toku nauki w szkole.

Fabularna gra miejska pozwoli uczestnikom z wrocławskich techników i liceów zdobyć pierwsze doświadczenia zawodowe. Będą oni doskonalić swoje umiejętności i przechodzić do coraz wyższych poziomów gry otrzymując za wykonane zadania wirtualną walutę wymienialną na nagrody oraz odznaki poświadczające ich rozwój. Każdy uczestnik projektu otrzyma awatara i diagnozę swoich mocnych stron. Firmy i organizacje biorące udział w projekcie dostarczą swoje realne problemy, które uczniowie będą rozwiązywać wspólnie z mentorami branżowymi przez okres 3 miesięcy.

“Chcieliśmy stworzyć projekt, w którym młodzież będzie mogła zacząć aktywnie projektować swoją ścieżkę kariery. Wierzymy, że w obliczu postępującej cyfryzacji i rozwoju sztucznej inteligencji przyszłościowe są zwłaszcza te zawody, w których potrzebna jest kreatywność, umiejętność rozwijania nowych idei i przekuwania pomysłów na projekty.” – mówi Anita Siemińska.

W celu zainspirowania młodzieży zaproszeni goście zaprezentowali swoje spojrzenie na rozwój w sektorach kreatywnych.

Miłosz Jarosiewicz, właściciel agencji BrandSmith, w swojej prezentacji wyjaśnił czym na co dzień zajmuje się agencja marketingowa i jakie pytania on zadaje kandydatom do pracy na rozmowie rekrutacyjnej: “dajecie sobie największe szanse na zapunktowanie u pracodawcy, gdy opowiecie co do tej pory zrobiliście, a nie gdzie się uczyliście czy jakie macie plany”.

IMG_20180205_144055

O pracy projektanta w wystąpieniu pt. “Jak połączyć pasję i marzenia z biznesem?” opowiadał Michał Koziołek, pomysłodawca reaktywacji legendy polskiej motoryzacji „Nowej Warszawy” i założyciel pracowni Koziołek Design. Uczestnicy konferencji poznali jego osobistą historię jak motoryzacja, która od dziecka była przedmiotem jego zainteresowania, przerodziła się w pasję, a ta przełożyła się już na całe jego dotychczasowe życie zawodowe.

Wojciech Majeran, współtwórca Ligi Niezwykłych Umysłów, podczas panelu dyskusyjnego bardzo gorąco zachęcał, by rozwijać długofalowe więzi międzyuczniowskie. Jego zdaniem w karierze zawodowej, a zwłaszcza we własnym biznesie, potrzebne są zaufane relacje. Najlepszym etapem w życiu na ich budowanie jest czas szkoły średniej. Narzędziem do tego mogą być projekty społeczne po lekcjach.

Agnieszka Andrzejewska, doradca biznesowy w Centrum Przedsiębiorczości i Biznesu „DĄBIE” zwróciła uwagę na fakt, że młody wiek nie jest żadnym ograniczeniem, by pracować nad swoim pomysłem i zdobywać doświadczenia. Opowiadała też o tym, jak instytucje otoczenia biznesu mogą pomóc w rozwinięciu swojego biznesu.

Piotr Karolczak, koordynator projektu „Rebel Campus” na Uniwersytecie Ekonomicznym, przygotował  wystąpienie pt. „Koła naukowe i organizacje studenckie jako przepustka do zawodów przyszłości”. Zaapelował do młodzieży, by wykorzystali przerwę na kawę do porozmawiania z prelegentami, którzy służą swoją wiedzą i doświadczeniem. Zachęcał młodzież, by jak najczęściej wychodziła ze swojej strefy komfortu i rozwijała umiejętności komunikacyjne.

Do inicjatywy zostały zaproszone organizacje i firmy zajmujące się szeroko rozumianą kreatywnością i twórczością cyfrową, takie jak Liga Niezwykłych Umysłów, Centrum Przedsiębiorczości i Biznesu Dąbie, FEPS, Rebel Campus, Rewitalizacja Wrocławska i Michał Koziołek Design. Akcję wspiera również Smart City Wrocław. Organizatorzy podkreślają, że są otwarci na nawiązanie współpracy z każdą wrocławską instytucją, która dostrzega potencjał we wrocławskiej młodzieży.

3prelegentow

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

 

 

 

 

 

Uczniowie mogą zgłaszać swój udział w rekrutacji do projektu do 15 lutego pisząc na adres: doradcyprzyszlosci@gmail.com lub wykonując zadanie dostępne pod kodem: 8888 w aplikacji “Badge Wallet” dostępnej za darmo do pobrania w Play Market i App Store.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *